KWF
Geef tegen kanker, voor het leven
De kracht van persoonlijke aandacht
KWF is in 2022 gestart met de campagne ‘Tegen kanker. Voor het leven’. Deze boodschap krijgt veel aandacht, van tv-campagne tot acties als Alpe d’HuZes. Maar er is ook behoefte om de focus te leggen op donateurs. Om hen betrokken te houden en extra donaties op te halen. Hiervoor zet KWF onder andere direct mail in. Aan ons de eer om vier keer per jaar een boodschap te bedenken en vorm te geven die de ontvanger persoonlijk raakt.
Creatieve strategie
Vier keer per jaar spreken we de KWF-donateurs aan met een brief en folder. Samen met KWF bepalen we welk onderwerp de doelgroep het meest zal aanspreken en kan overtuigen tot een extra bijdrage. We doen research en spreken met deskundigen om tot een urgente en relevante boodschap te komen. De vaak ingewikkelde informatie vertalen we naar een DM die zorgt dat de doelgroep wordt geraakt, zich gewaardeerd voelt en in actie komt.
Campagne: van baanbrekend onderzoek tot oude sneakers
Als we een onderzoek onder de aandacht willen brengen, vertalen we de wetenschappelijke informatie naar een begrijpelijke boodschap die binnenkomt. Bijvoorbeeld dat je in bepaalde gevallen straks nog maar twee keer bestraald hoeft te worden, in plaats van twintig keer. Of dat kankercellen, net als automobilisten, pas echt gestopt worden als alle wegen zijn afgesloten. Op andere momenten haken we in op een bestaande campagne van KWF. Zoals bij de laatste tv-commercial waarin het in actie komen voor KWF centraal staat; wij maakten een mailing met oude, vertrapte sneakers om de donateurs te overtuigen dat hun donatie net zo waardevol is als meedoen aan een marathon om geld op te halen voor KWF.
Resultaat
Donateurs van KWF worden op een prikkelende en toegankelijke manier geïnformeerd over het belangrijke werk dat wordt mogelijk gemaakt dankzij hun (extra) donaties. Cijfers over response en donaties zijn vertrouwelijk en kunnen we dus niet communiceren.
Wat:
Direct mails met een extra donatieverzoek aan donateurs van KWF
Belangrijkste barrière:
Alweer een donatieverzoek; ik geef toch al?
Oplossing:
De donatie urgent en relevant maken