Sazas
Als Sazas er niet was
Van tevreden klanten naar meer klanten
Sazas is verzuimspecialist voor het mkb. De verzekeraar biedt verzuimdiensten, begeleidt verzuimtrajecten en pakt verzuim preventief aan. Met een cijfer van 8,2 scoort Sazas hoog als het gaat om klanttevredenheid. Klanten waarderen de persoonlijke dienstverlening en hoe zij geholpen worden om hun personeel zo vitaal mogelijk te houden. En dat zouden veel meer ondernemers moeten weten. De campagne was daarom gericht op meer naamsbekendheid.
Creatieve strategie
Niet alleen onbekendheid met de naam houdt mkb‘ers tegen om meer te willen weten over Sazas. Ook stilstaan bij verzuim doen ze liever niet. In de campagne was het daarom belangrijk dat we urgentie creëerden. Een techniek die we daarbij gebruikten was loss aversion: we doen vaak meer om verlies te voorkomen, dan om iets te winnen. En wat wil een ondernemer voorkomen? Een werknemer die door ziekte niet kan werken en de daardoor oplopende kosten.